Millainen markkinointi puree somessa?

Yritysten ja yhteisöjen pitää nykyisin olla somessa. Pitää näkyä eri kanavissa ja markkinoida eri sovelluksilla, muutoin ei kävijöitä tule eikä asiakkaita löydy. Mutta missä siellä somessa? Millä kanavilla? Some on sellainen sotku, että yksin eksyy helposti.

6.4. pidetään Miten somessa kannattaa toimia? –koulutus. Päivän kouluttaja, varatoimitusjohtaja Tiina Weisell e-Sollartis Oy:stä, luonnehtii itseään seuraavasti: ”Erikoisosaamistani on sosiaalisen median hyödyntäminen yrityskäytössä. Tarkkaan valitut kohderyhmät ja hyvin suunnitellut päivitykset takaavat yrityksellesi positiivista näkyvyyttä ja uusia asiakkaita. Minulla on merkonomin ja tradenomin koulutus sekä johtamisen erikoisammattitutkinto. Työurallani minulla on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin johtamisesta ja kouluttamisesta. Työssäni Sollertiksen Diginaisten tiimissä autan asiakkaitamme myynnin ja diginäkyvyyden kasvattamisessa.”

Koulutuspäivässä selvitetään millainen viesti ja markkinointi puree eri somekanavissa. Päivän aikana tutustutaan eri sosiaalisen median kanaviin ja niiden trendeihin käymällä kattavasti läpi niistä koottuja tilastoja. Tilastojen avulla nähdään, mitkä kanavat ovat tällä hetkellä suosittuja ja missä kanavissa kannattaa olla mukana oman kohderyhmän tavoittamiseksi. Koulutuksessa avataan sosiaalisen median kanavien toimintamalleja ja kerrotaan niiden kohdeyleisöistä. Lisäksi suunnitellaan, miten näissä kanavissa kannattaa yrityksenä viestiä ja markkinoida. Tutkittavia kanavia ovat Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn ja räjähdysmäisesti suosiota herättänyt TikTok.

LUE LISÄÄ